Дали тази конфигурация е толкова яка, колкото е красива?
Дали тази конфигурация е толкова яка, колкото е красива?

Дали тази конфигурация е толкова яка, колкото е красива?

Feb 15, 2024 Home , Андро влог

Ето и пълния списък с части използвани за мечтаната геймърска машина:

 

CPU: Core i5 14600KF

GPU: Asus Dual GeForce RTX 4070 White OC

Дънна платка AsRock Z790 PRO RS

RAM памет Kingston 32GB(2x16GB) DDR5 6000MHz FURY Beast White RGB

SSD диск Silicon Power 2TB UD90

Водно охлаждане DeepCool LS520 WH

Кутия за компютър Lian Li PC-O11 Dynamic EVO

Захранване 850W Seasonic FOCUS Plus GOLD

Kомплект вентилатори Lian Li AL120, ARGB

 

Здравейте, хора,

наскоро помогнах на нашата приятелка Дара да сглоби своето супер яко геймърско РС, с видеокартата RTX 4070 и процесора Intel Core i5 14600KF. Получи се изцяло бяла конфигурация, една от най-красивите, които съм виждал. Днес обаче, ще подложа тази конфигурация на тест и ще видим как се справя с някои от най-популярните игри. 

 

 

 

 

Тестването на конфигурации, става все по-сложна задача, защото за разлика от преди, когато просто трябваше да се измери FPS-a на дадена резолюция, при например максимални или минимални настройки, в зависимост от играта, сега имаме неща като Ray Tracing, така също и подпомагани от изкуствен интелект технологии като DLSS. Така че освен чистата растеризация се налага да тестваме и тези неща поне на някои от игрите.

 

 

 

 

Преди това обаче ще тествам процесора с традиционния Cinebench R23 бенчмарк. Без големи изненади той даде резултати много подобни на предшественика си Core i5 13600KF, който също тествах наскоро. На Multi-core се получи резултат от 23 848 точки, за сравнение 13600KF, когато го бях тествал даде резултат от 23 835 - това са почти еднакви резултати. На Single-core се откроява малко по-голяма разлика 14600KF получи 2018 точки, а неговият предшественик 1955.

 

 

 

 

Тъй, че изводът, до който стигнах в статията за най-добрите процесори се потвърждава, това което е валидно за 13600KF, в общи линии е валидно и за 14600KF.

 

Първият тест на игра, който ще ви покажа днес е на Shadow of the Tomb Raider. 

Както казах, тестването на такъв тип игри става все по-сложно. На всяка една от резолюциите направих по три теста - чиста растеризация на Highest preset, без Ray Tracing и без DLSS. Вторият тест е с включен Ray Tracing на Ultra и DLSS на Quality. И третият тест е да видим, как видео картата би се справила с Ray Tracing на Ultra, но без помощта на DLSS. Ето резултатите на 4К.

 

 

 

 

 Виждаме много близки, почти еднакви резултати на чистата растеризация 81, спрямо рендърването с включен Ray Tracing и DLSS 3. Даже вторият тест е дал по-добри резултати - 84. И за сравнение с Ray Tracing, но без DLSS може да видите значителна разлика само 53 средни кадри за секунда. Т.е. това е показателно, колко голяма разлика дава DLSS 3 и тенсор ядрата на Nvidia. 

С намаляване на резолюцията намалява и влиянието на DLSS. Виждаме на 2К чистата растеризация е 158 кадри за секунда, докато тази с включени Ray Tracing и DLSS e 144.

 

 

 

 

Пак доста близко, но имаме видима разлика. С Ray Tracing, но без DLSS очаквано имаме най-нисък резултат 104 кадри за секунда. 

 

И накрая на FULL HD виждаме още по-голямо отдалечаване на резултата с DLSS и Ray Tracing спрямо чистата растеризация и доближаването му до този с Ray Tracing и без DLSS.

 

 

 

 

Следващата игра, която тествах - този път само на една настройка - EXTREME PRESET - това е Forza Horizon V. Тук на 4К изкараме 87 средни кадри за секунда, като температурата на картата достигаше малко над 60°С.

 

 

 

 

Консумираната мощност варираше около 185W, а играта на 4К успяваше да запълни около 8-9000 МВ от общо 12GB видео-памет на картата. 
На 2К имахме вече много убедителния резултат от 122 средни кадри за секунда, на FHD стигнахме дори по-далеч с 141. 

 

 

 

 

На Horizon Zero Dawn тествах на Ultimate Quality Preset с изключен DLSS.

Получиха се 76 средни кадри за секунда на 4К. Въпреки, че картата ни не е предназначена за 4К виждаме, че до момента се справя много убедително на тази резолюция. На 2К, постигнахме цели 143 средни кадри за секунда, а на FHD – 183fps.

Следващият сложен тест беше и на най-тежката игра Cyberpunk 2077. И тук единствено може да се каже, че машината ни не успя да постигне добър резултат при чиста растеризация на 4к.

 

 

 

 

 С DLSS и Ray Tracing изключени, а останалото на Ultra preset, получих едва 41 средни кадри за секунда. При същите настройки, но с DLSS включен на Ultra Performance получихме вече съвсем различен резултат от цели 104 седни кадри за секунда. Гигантска разлика бих казал. А дори, когато включим и Ray Tracing на Ultra в уравнението, нещата не изглеждат толкова зле с 79 средни кадри за секунда. 

Ако смъкнем резолюцията на 2К - все пак това е основната резолюция, за която 4070-ката е предназначена, при чистата растеризация имаме вече 66 средни кадри за секунда на Ultra настройки.

 

 

 

 

 Не е супер впечатляващо, но е над 60, което го прави ОК.  Включим ли DLSS на Ultra Performance, кадрите в секунда скачат почти двойно на 158. С добавяне на Ray Tracing-a получаваме един съвсем приличен резултат от 115 средни кадри за секунда. 

И на FULL HD чистата растеризация излезе точно колкото предишния резултат 115 средни кадри за секунда, с добавяне на DLSS нещата се покачват до 157 средни кадри за секунда, което всъщност е с един кадър по-малко от същата настройка на 2К.

 

Нямам идея, защо се получи така, но когато добавихме и Ray Tracing се получи резултат от 114 средни кадри за секунда с един по-малко от чистата растеризация. 

 

 

 

 

И тук наблюдаваме същото което и при Tomb Raider. С намаляване на резолюцията намалява и бонуса който ни идва от DLSS. На 2К и на 4К резултата с включен Ray Tracing и DLSS беше по-висок от чистата растеризация, на FULL HD вече не е така. 

 

Следващите две игри са спортни 3Д шутъри. Започваме с Fortnite на Competitive настройки. Без изненади, получиха се главозамайващи резултати от 230 средни кадри за секунда на 4К, 342 средни на 2К и 382 на FULL HD.

 

 

 

 

Тоест тука теоретично дори да имате от най-новите 360Hz монитори пак ще вадите достатъчно FPS, че да се възползвате от това.

Последната игра, която тествах на тази невероятна машинка беше COD:MW2. На EXTREME присет с включен DLSS. 

 

 

 

 

Получиха се повече от задоволителните 117 средни кадри за секунда на 4К, вече сериозния резултат от 168 на 2К и 236 средни кадри на FULL HD.

И така вече имате поглед над представянето на една конфигурация с процесор на Intel и видео карта на Nvidia от среден-клонящ към висок клас – Intel Core i5 14600KF и Nvidia Geforce RTX 4070 12GB. Следете редовно блогът на Йон Компютърс за още полезни ревюта и съвети.