|0700 20048|[email protected]|
Категории

0

Вижте всички статии

Колко добро е PC-то с RTX 3070 и Ryzen 9 5950X?

Здравейте, хора,

миналата седмица ви показах как сглобявам едно супер РС с процесора Ryzen 9 5950X - върховия процесор от новата 5000-на серия на Ryzen и видео картата RTX 3070 - която пък е една от най-популярните карти в последно време и представлява голям интерес за геймърите. 

 

 

 

 

 

Това между другото е първия вариант на РС-то, защото аз имам за тестване и още една, дори по-мощна карта - а именно Radeon RX 6900 XT, която пък е върховия модел на новата серия видео карти на AMD.

 

Нека сега видим резултатите от теста на Cinebench R20. На мултикор теста получихме - и тук е редно да затаим драматично дъх - 10 839 точки. За да може да си представите колко брутален е този резултат, ще дам като пример колко получихме с предишния процесор, който тествах най-новия Ryzen 5 5600X. Нека не остане никакво съмнение 5600Х е един много як процесор, който обаче изкара около 4300 точки на същия тест. Тоест 5950X дава повече от два пъти по-силен резултат на мултикор.

 

 

 

 

 

 

На Single Core разликата вече не е толкова чудовищна. Изкарахме 624 точки. Ryzen 5-цата преди няколко седмици на същия тест даде резултат от 586 точки. 


 

Чисто информативно ви давам и резултатите на най-новия бенчмарк Cinebench R23. Тъй като днешния тест е първи с този нов бенчмар, резултатите не ни говорят много защото няма как да ги сравним с нещо друго. На Multi-core изкарахме 26 626 точки, а на Single-core 1602 точки. 


 

Изобщо мога да кажа, че този процесор удря в земята всичко което съм тествал до момента, така че със сигурност видео картите, които предстои да тестваме на тази платформа ще бъдат поставени при идеални условия. Днес започваме, както казах с RTX 3070. 

Първата игра, която ще тестваме е хитът на сезона, творението на CD Projekt Red, разбира се говоря за Cyberpunk  2077.  Едно много очаквано, много отлагано и много обсъждано заглавие. Започвам с тест на резолюция FULL HD при Ultra - присет и без включен Ray tracing. Получих средни 89 кадри за секунда, минимални 59 и максимални 112.

 

 

 

 

При Ray Tracing на Ultra средните кадри за секунда спаднаха до 74 при 50 минимални и 185 максимални.

 

 

 

 

Тук трябва да кажа, че бях леко изненадан, очакванията ми бяха, че на този хардуер играта ще върви с много повече кадри за секунда особено на резолюция Full HD. Вместо това получихме 70-80 средни. Това следва да ни покаже, колко тежка или по-точно не оптимизирана е играта. А тепърва започваме с по-високите резолюции. На 2К при Ultra присет без Ray tracing закрепихме точно на 60 средни кадри за секунда, при 51 минимални и 174 максимални.

 

 

 

 

Вече с включен Ray tracin, но забележете, тогава работи и Nvidia DLSS системата изкарахме всъщност повече кадри за секунда - 61 средни. 50 минимални, 71 максимални.

 

 

 

 

Тоест при 2К вече DLSS-a успява да компенсира по такъв начин, а реално Ray tracing-a не води до загуба на кадри, даже обратното. При 4К теста тази тенденция става още по видна, там на Ultra присет с изключен Ray Tracing получихме едва 37 средни кадри за секунда при 27 минимални и 60 максимални.

 

 

 

 

 

За сметка на това при включен Ray Tracing и съответно DLSS изкарахме вече видимо по-добри резултати 43 средни кадри за секунда при 37 минимални и 49 максимални. Какво е DLSS? Съкращението означава Deep Learning Super Sampling, като настоящите карти се възползват от версия 2.0 на тази технология. Това е специална разработка на nVidia, която се опира на Тенсор ядрата, които са отделни от добре  познатите  Куда ядра - отговарящи за традиционния рендъринг. Тенсор ядрата отговарят за само-обучаващия се изкуствен интелект разработен от nVidia, който намира приложение дори в системата за автономно придвижване на колите Tesla например. В случая на DLSS версия 2.0 този изкуствен интелект се използва, когато при високи резолюции, картата рендърва изображение в по-ниска резолюция при динамични сцени и след това изкуствения интелект го мултиплицира - тоест увеличава до реалния размер. Най-просто обяснено. Това позволява при включен DLSS реално да се постигат по-добри резултати на 2К и особено на 4К отколкото при традиционното рендърване, както видяхме и настоящия тест. Тази технология обаче се ползва само в съчетание с Ray tracing-a и само на определени заглавия. Така че на повечето игри, които ще тестваме днес няма да имаме такива феномени. 


 

Следващите две игри, които ще тествам са на добре познатото студио Rockstar Games.  Едната е ветеран в нашите тестове и сме я ползвали за тестване на всички РС-та от години насам. Говоря разбира се за GTA5. По традиция пускам на максимални настройки и без Anti-aliasing. На резолюция Full HD получихме средни кадри за секунда около 170-180 на различните сцени.

 

 

 

 

Интересното е, че при 2К не се наблюдава никаква разлика в кадрите, даже сякаш са малко по-високи.

 

 

 

 

Вече, при 4К имаме осезаем спад в средните кадри за секунда, макар, че отново са над 110 във всички сцени. 

 

 

 

 

Другото произведение на Rockstar Games, както вероятно се досещате е Red Dead Redemption 2. Тук тествах на максимален присет. При резолюция Full HD получихме 98 средни кадри за секунда, при 71 минимални и 117 максимални.

 

 

 

 

За разлика от GTA V този път на 2К имахме спад в кадрите с 78 средни, 29 минимални и 151 максимални.

 

 

 

 

И накрая на резолюция 4К отново с максимален присет имаме 52 средни кадри за секунда, 31 минимални и 152 максимални.

 

 

 

 

 

Ред е и за Кака Лара Крофт и Shadow of the Tomb Raider. Тук имаме настройка за сенки използващи Ray Tracing, но нямаме настройки за DLSS, което значи, че най-вероятно играта не се възползва от тази технология. Резултатите всеки случай ни карат да мислим така, защото не повтарят зависимостите установени при Cyberpunk. 

Използвам Highest Preset. На резолюция Full HD изкарахме 168 средни кадри за секунда без Ray Tracing и 120 с.

 

 

 

 

 

Нищо изненадващо до тук.  При 2К резолюция и същите настройки, вече имахме 128 без Ray Tracing - доста добре и 80 средни кадри с включен RTX. 


 

И накрая на 4К имаме 68 средни кадри за секунда при традиционното рендърване и 41 при включен Ray Tracing. Като изключим последния тест във всички останали имаме над 60 средни кадри за секунда и мога спокойно да кажа, че играта се играе много добре. Но все пак Shadow of the Tomb Raider не е вече толкова нова, така че предполагам е очаквано. 


 

Накрая, знам, че тази игра не е никакво предизвикателство, но все пак ще е интересно за много хора - CS:GO. При максимални настройки на резолюция FULL HD тя се движеше със средни 581 кадри за секунда.

 

 

 

 

 

E това е, ако сте си мислили, че ви убиват на CS, защото компютъра ви лаги, с този процесор и тази видео карта и близо 600FPS няма да имате подобно оправдание. Даже да решите да играете на 2К монитор, тогава ще имате цели 495 средни кадри за секунда, а при 4К идвате на 291 - тоест близо 300 кадъра за секунда. Така че с този компютър няма да имате оправдания, че FPS-а ви е малко, драги CS играчи.


И накрая нека покажа и резултатите от традиционния Unigine Superposition бенчмарк. Може да видите на резолюция Full HD изкарахме 18 621 точки на High настройки и 8919 на Extreme. 11 371 на 4K оптимизирана настройка и 4843 на 8К оптимизирана настройка.

 

 

 

 

 

Това са резултати по-силни от тези, които получих преди няколко седмици с 2080 супер, но с доста по-слабия процесор Ryzen 5 5600x. 


 

Ами хора какви са заключенията ми от днешните  тестове. Първо процесора Ryzen 9 5950X с неговите 16 физически ядра и 32 треда е абсолютен убиец. Играта Cyberpunk 2077 e действително доста не-оптимизирана щом с такъв хардуер едвам едвам крепим 60 кадъра за секунда на 2К резолюция при максимални настройки. Картата RTX 3070 e една много добра опция за среден, клонящ към висок клас видео карта.

 

 

 

 

 

 

В момента поради недостиг на наличности, цената е малко височка, но след празниците очаквам да намалее. Тази карта е добре оптимизирана за 2К гейминг. Ако искате да играете на Full HD според мен не си заслужава по-добре си вземете 1660 супер няма да усетите голяма разлика. Но ако се целите в 2К гейминга то 3070 определено е правилен избор. На 4К на по-тежките игри картата определено се задъхва, но по-старичките заглавия няма да имат проблем дори на тази резолюция. 

Очаквайте другата седмица, когато ще направя разбиващите тестове със супер мощната RX 6900XT. За да ги пропуснете, не забравяйте редовно да следите блогът на Йон Компютърс!

 

 

 

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
    Все още няма коментари
    Здравейте, днес ще направя ревю и ще ви покажа как инсталирах стойката за монитор от Makki, модел GL 501 Black.
    Здравейте, хора, миналата седмица ви показах как сглобявам едно супер РС с процесора Ryzen 9 5950X - върховия процесор от...
    Здравейте, хора, Първо Честита Нова 2021 Година. Какъв по-добър начин да навлезем в новата година от това да тестваме най...
    Здравейте хора, време е нивото на хардуерен ентусиазъм да се повиши, защото днес ще ви покажа, как сглобих едно много, мн...
    Здравейте, хора, миналата седмица ви показах първите ми тестове на новия процесор на AMD Ryzen 5 5600x. За целта трябваше...
    Здравейте, хора, на 5-ти Ноември тази година AMD пуснаха първите няколко процесора, от най-новата си 5000 серия на Ryzen. К...