|0700 20048|[email protected]|
Категории

0

Вижте всички статии

Тествам новия Ryzen 5 5600X

Здравейте, хора,

на 5-ти Ноември тази година AMD пуснаха първите няколко процесора, от най-новата си 5000 серия на Ryzen. Както може да видите, това са две Ryzen деветки -5900X и 5950X, една Ryzen седмица - 5800х и една Ryzen петица - 5600х.

 

 

 

 

 

Прави впечатление, че всичките процесори са “Х” версии. 


 

Тук при мен имам може би най-практичния избор, този от който вероятно най-много хора биха се интересували, като потенциална покупка - Ryzen 5 5600x. 

 

 

 

 

 

Все още наличностите на българския пазар са ограничени към момента, в който правя видеото, така че не съм сигурен за цената - може би ще е малко под или малко над 700лв. 

 

Новите процесори от 5000-та серия на Ryzen са направени по най-новата 7 нанометрова “Zen 3” архитектура. От AMD заявяват, че са постигнали увеличение с 19% на инструкциите за цикъл при “Zen 3” в сравнение със “Zen 2”. 

 

 

 

 

Едно от основните подобрения идва от обединението на кеша от два блока по 16 мегабайта - както виждате на схемата в ляво е при “Zen 2” в един блок от 32 мегабайта, до които едновременно имат достъп всичките осем процесорни ядра.

 

 

 

 

 

Това подобрява комуникацията между ядрата и кеша и значително намалява латенцията. 


 

Друга иновация, която си заслужава да се спомене е така наречения “Smart Memory Access”. Това е възможност на новите процесори да имат директен достъп до видео-паметта на определени модели съвместими графични карти. Това се очаква да са естествено предстоящото поколение графични карти на AMD. Този достъп до паметта от AMD твърдят, че ще доведе до повишение с 11% във FPS-а при някои игри.

 

 

 

 

 

 

Тук обаче има нещо важно да се отбележи, за първи път от много време насам в действителност ще започне да има значение, дали процесора и видео карта са на една и съща марка. Защото поне в началото Smart Memory Access, ще имат само най-новите модели карти на AMD, което ще постави Nvidia в неизгодно положение спрямо конфигурации базирани на “Zen 3” технологията. Ще видим как ще се развият нещата.


 

Сега, нека видим как новият процесор Ryzen 5 5600x се представи с тестовете, които аз лично му бях приготвил. Както знаете тук в моя канал винаги се сглобяват реални конфигурации и аз говоря на базата на това, което лично съм успял да тествам и да ви демонстрирам.


 

За днешния тест трябваше да сглобим подобаваща конфигурация. Тъй като става дума за чисто нов продукт, реших по-изключение,  да ви запозная първо с резултатите, а пък следващата седмица ще пусна статия със сглобяването на конфигурацията. 


 

И така, тестовата машина се състои разбира се от самия процесор - Ryzen 5 5600x.

 

 

 

 

 

Това е най-малкият от четирите нови процесора с шест физически ядра и дванадесет треда. Той идва, за да замести Ryzen 3600x, който има същия брой ядра и тредове. Тактовите честоти леко се различават, като 5600x достига до малко по-високи буустови от 4.6GHz. Забелязва се обаче, че TDP-то на новия процесор е едва 65 вата в сравнение с 95 при 3600x, т.е. технологията определено е станала по-ефективна. 


 

Дъното, което избрахме за днешния билд е на Asrock и естествено е с чипсет X570.

 

 

 

 

 

За да подкараме новия процесор беше задължително да направим BIOS ъпдейт. 

Оперативната ни памет са две плочки по осем гигабайта с активиран XMP профил на 3600MHz за постигане на максимална производителност.

 

 

 

 

И накрая, за да можем да тестваме на максимум нашия процесор ни е нужна достойна за целта видео карта. Използвах Nvidia RTX 2080 Super, което мисля, че е достатъчно.

 

 

 

 

 

Тъй като, това се очертава като конфигурация от доста висок клас, този път на някои от игрите тествах на повече резолюции включвайки 2К и 4К тестове. 


 

Започвам, обаче с тестовете предназначени за натоварване само на процесора.


 

На Cinebench R20 получихме 4321 точки на Multi-core. За да разберем резултата в перспектива ще го сравним с един от последните процесори на AMD, който тествах, това беше Ryzen 5 3600XT. Това, ако помните беше специалната буустната версия на 3600X процесора от предишното поколение. Разликата в Multi-core пърформънса е значителна 3754 точки сме били получили тогава. На Single-core също имаме значително подобрение 586 точки за 5600Х срещу 519 за 3600XT. 

 

 

 

 

 

Разликата със стандартния Ryzen 5 3600X би била дори още по-значителна, но за съжаление не успях да открия в архива си резултати от тестове точно на този процесор.


 

На Cinebench R15 получих сходна разлика в стойностите - може да видите. 

 

 

 

 

 Нека сега погледнем как нашият процесор в съчетание с картата 2080 Super се справи с някои игри. Започвам с добре познатото творение на Rockstar - GTA V. Казвал ли съм ви друг път колко ме дразни тази игра, защото често пъти дава ужасни бъгове, а е 90GB, които всеки път, когато тествам конфигурация трябва да чакам да се свалят, само за да пусна един бенчмарк. И понякога дори това не успявам да направя. Този път успях да тествам играта на резолюция 4К, при максимални настройки и без Anti-aliasing. Получиха се резултати от средно между 160 и 180 кадри за секунда. 

 

 

 

 

 

След това играта се бъгяса и не можах да тествам на останалите резолюции. За съжаление не разполагах с времето да оправям проблема или да преинсталирам играта, така че си оставаме с резултата на тази резолюция. Доста впечатляващи резултати всъщност.


 

За първи път в тестовете реших да включа и новото отроче на Rockstar Games  - a именно Red dead Redemtion 2 само, за да разбера, че и тя е наследила някои от най-лошите черти на своя предшественик GTA V.

 

 

 

 

Играта има свой собствен бенчмарк, което е хубаво. Първият ми тест беше на резолюция FULL HD при настройки на Ultra без Anti-aliasing. Може да видите резултатите 72 средни кадри за секунда при 35 минимални и 105 максимални. 

 

 

 

 

 

Успях да пусна и 2К тест при същите настройки. Това е резолюция 2560 на 1440 пиксела.

 Там  се получиха средни 60 кадъра за секунда при 32 минимални и 91 максимални.

 

 

 

 

 

За съжаление, въпреки че в списъка на резолюциите присъства и 4К (или 3840 на 2160 пиксела) поради някаква причина творението на Rockstar не пожела да запази тази настройка, така че не успях да тествам резолюция. 


 

По-интересен и за щастие не толкова бъгъв беше бенчмаркът на Shadow of The tomb Raider. Тестът беше проведен на най-висок присет без Anti-aliasing при трите резолюции и също така с и без Ray tracing. Така, че това са общо шест отделни теста.

 

 

 

 

 

Може да видите резултатите на FULL HD. 142 средни кадри за секунда без Ray Tracing и 95 с включена тази опция. 

 

Вече на 2К имаме 101 средни кадри за секунда без и 63 с Ray Tracing. И на 4К имаме 56 средни кадри за секунда без Ray Tracing и едва 32 със. Общо взето може да се каже, че по-ниската резолюция с Ray Tracing като резултат почти се равнява на по-високата без. 

 

Snow Runner - офроуд симулатор с камиони е друга игра, която тествах  и на трите резолюции. При настройки на Ultra поличих средни 178 кадри за секунда на FULL HD, при 118 минимални и 474 максимални.

 

 

 

 

 

Уау, това са наистина много кадри. Игрицата има не лоша графика, тъй че резултата си е впечатляващ. На 2К, при същите настройки, имахме 133 средни кадри за секунда - също много добре, 91 минимални и 182 максимални. И накрая при 4К изкарах 90 средни кадри за секунда, 62 минимални и 113 максимални. Може да се каже, че съм доста доволен от представянето на тази игра с нашия хардуер, определено може да се играе на максимални настройки и при трите резолюции. 


 

Тествах и на традиционния бенчмарк Unigine Superposition. На Full HD Extreme и на другите две резолюции на Optimise настройка. Може да видите резултатите.

 

 

 

 

 

 

 

 

Следващите заглавия, които ще Ви покажа бяха тествани само на резолюция FULL HD. Започваме разбира се с CS:GO. 

 

 

 

 

 

Тук феновете на електронния спорт ще бъдат много доволни, защото дори при максимални графични настройки  получих 527 средни кадри за секунда на бенчмаркът. 


 

На Fortnite при всички настройки на Epic получих 174 средни кадри за секунда при 63 минимални и 211 максимални.